június 12, 2008

Ugyanott: fesztivál és komédia

Tenyeres-talpas, igénytelenül öltözött nő. Őszbe forduló, derékig érő haj, amit lila pomponos hajgumi fog össze úgy-ahogy. A maca pórázán egy szemüveges, halkan-szólok-azt-is-alig srác bazinagy fényképezőgéppel. Tört, de érthető német beszéd, erős szláv akcentussal.

Bifór
- Jó napot, nem lehetne azt csinálni, hogy mielőtt kezdődik, felmegyünk a párommal és lefényképezzük a lépcsőházat?
- Jó napot, az a helyzet...
- ... tudja, annyi ember van itt mindenfelé és utálom hogy összevissza mászkálnak és belefutkosnak a képbe. Gyűlölöm ezt a sok embert. Na, megengedi?
- Sajnos nem engedhetem (mosoly). Vezetés előtt senkit sem engedhetek be, sajnálom. A vezetés alatt bőven lesz alkalmuk fényképezni, amennyiben vásároltak fotójegyet.
- Perszepersze, vásároltunk, mit képzel, hogyne vásároltunk volna. De vezetés alatt ott lesz az a sok ember és.... ahhhrg. Hadd fényképezzünk már előtte!
- Nem (mosoly). Sajnálom.
- Dehát nem hiszem el, miért nem? Hiszen még senki sincs itt! Vígan végeznénk a kezdésig!...
- Nem lehet (rendületlen mosoly). Én szívesen engedném, de tiltja a szabály és a szerződésem, sajnálom.
- (csúnya, vészjósló, villogó szemű tekintet)
- ... Tudja mit? Megígérem, hogy a vezetés végén, amikor már mindenki lement, lefényképezhetik a lépcsőházat, jó?
- Az nem az igazi...

Közben
- És, mint már szó volt róla...
- ...miről volt szó? Megismételné? El voltam foglalva a fényképezéssel és nem hallottam.
- Sajnálom, kértem Önöket már az elején, hogy ne maradjanak le. Most is kérném, hogy maradjanak itt, mert feltartóztatják a csoportot.
- (persze csakazértse)

Áftör
- És itt van még egyszer a lépcsőház. Tessék, lehet fényképezni.
- Ááááááh, rrremek.
(...)
És van ezen a helyen valami szobor Sissiről?
- Persze hogy van, mutattam is.
- Mi? Mi az hogy mutatta? Én nem láttam semmi ilyesmit!
- Persze hogy nem, mivel ott is végig fényképezett. Ha velünk tartott volna, láthatta volna Ön is.
- Akkor mutassa meg nekem most!
- Sajnálom, nem mehetünk vissza, a vezetés véget ért. Kérem, jöjjenek le velem a kijárathoz.
- Na ide figyeljen. Nekünk ma van a nászutunk. És SZERETNÉNK MEGNÉZNI A SZOBROT.
- Megnézhették volna, hogyha nem szakadnak le fényképezni...
- Dehát nem is mondta előre, mire számítsunk!
- Mivel Ön sem mondta előre, mennyire érdekli a szobor.
- Nem ezért! Maga jobban szerette a többieket! Végig hozzájuk beszélt, nekünk meg hátat fordított!!!
- Én ezt máshogy látom, ne haragudjon (mosoly, többi csoporttag helyesel).
- Akkor mért nem tudok a szoborról, azt mondja meg?
- Mert nem volt ott, amikor kellett volna...
- Ezért kérem, mutassa meg!
- Nem tehetem. Tiltja a szabály, hogy visszamenjünk. Viszont ha ennyire érdekli Sissi, tudom ajánlani a kastélyát Gödöllőben, ott rengeteg szobrot talál.
- Az engem nem érdekel!! Oda nem tudunk elmenni! Nekem ez a szobor kell!!!
- Sajnálom, nem tehetek semmit.
- Ahhhh, maga engem diszkriminál!!!! Maguk mind egy követ fújnak! Semmire nem tartom magát! Kein respekt!
- Viszontlátásra (mosoly)!
- (habzó szájjal jobbra el)

Epilóg
A maca még elment a kasszához és a turistashopba is majrézni a szobor miatt. Pechjére nem tudtak németül és engem hívtak fordítani...
Amúgy tényleg nem mehetek mindenkivel oda, ahova ő akar és tényleg tiltják is nekünk. És másnál sem teszek kivételt. És idő sem volt rá, mert már zártunk.

2 megjegyzés:

dusmi írta...

ezt nem mondod komolyan, hogy ezt szó szerint így... :DDD

marica írta...

De.
Azt hittem, meg fog verni...
:)