június 24, 2009

felsőfokú végzettség

Mondjuk voltak előjelek. Például hogy útban a vesztőhely felé a Vigadó térnél kinézett a nap a felhők mögül. Vagy hogy mikor lementem a vásárcsarnoki Match-ba kedvenc-inspiráló-feketeribizlis-jegesteát venni, az utolsó üveg várt ott rám.
Mindenesetre Diplomás Ember lettem, jelen pillanatban úgy érzem, minden belefektetett energiám megtérült a mai nappal. Csúúúcs.

Egy dühítő incidens volt azért eredményhirdetés után. Öreg vizsgáztató tanárbácsi megkérdezte, hogy "És hogyan tovább? Maradnak itt?" Provokatív csapdakérdés, de nem fogok mismásolni.
m: Én nem... Bejelöltem, de nem első helyre.
t: HOGYHOGY?...
m: Mert kipróbálnám az ELTE tolmács szakot.
t: Ja hát igen, a könnyebbik út...
m: (?!) Miért lenne az?... Dolgoztam már tolmácsként, és nagyon megragadott, szeretném elvégezni. Idegenvezetőként is dolgozom, szóval nem jönne rosszul.
t: De azt ugye tudja, hogy maga zártszájúsággal beszél? (demonstrálásképpen leszorítja a saját szájának a sarkait)
m: ...Az a német nyelvűségem miatt van! És általában ezen a nyelven beszélek munka közben...
t: ...jaaa, annak megfelel.

Mosolyogtam, hadd higgye, hogy nem vágtam le. Meg most már úgyis mindegy. De most komolyan, mit sérteget csak azért, mert elmegyek a szar szakjáról? Még én magyarázkodjam? Neki kéne a pocsék színvonal miatt. Mindenesetre kapott mindenki milyen-volt-itt-tanulni-kérdőívet, jól lehúztam szakmai szempontból az egész kócerájt. Ugyanakkor ötösre értékeltem a "Tanulmányaim alatt volt lehetőségem máshol szakmai munkát végezni" és "Tanulmányaim alatt volt lehetőségem szakmai gyakorlatot végezni" kijelentéseket. Ha valami, ez a kettő óriási pozitívum. (No és persze a jól csengő név... bárcsak lenne mögötte valami...)

Világbéke^^

Nincsenek megjegyzések: