szeptember 23, 2008

Budapest: a kis vicces

- Miért nem vezetik át a 4-es metró vonalát a Corvinus Egyetem épülete alatt?

- Mert félnek, hogy ütközne az oktatás színvonalával.


Nem én találtam ki, de akár tőlem is lehetne:P Nem, ez speciel a projektvezetés tanáromtól származik és... hát a tény, hogy fenti viccesség egy oktatótól származik, önmagában elég beszédes. Illetve hogyismondjam: ahhoz képest, amit ettől az állítólag jónevű egyetemtől várni lehet, keveset kapunk. Mert persze vicces, hogy olyanok az óráink, hogy tudsz mellette teljes állásban dolgozni, aztán gond nélkül minimum négyegészre vizsgázni. Ettől kicsit durvább, hogy a diplománk mérete, amit idén kéne majd írjunk, min. 30, max 40 oldal kell legyen, másfeles sortávval. Ja és köv félévben ki kell csengetnem majd húsz kilót az almamáternek, hogy felvehessem a maradék tárgyaimat.

Hogyhogy?

Hát úgy, hogy elkövettem azt a szarvashibát, hogy minden félévben három választható tárgyat vettem föl (plusz nyelv), mer' érdekelt, azért. Így a félévenkénti 30 kreditszámot mindig túlléptem 3-4-5-6 kredittel, ami eddig összegződött, így mostani félév végén 170 kreditnél fogok tartani. A 182-ből. (180 + 10% kredit, de a 10%-nyi 18-ból lement 16 a nyelvi órák miatt.) Köv félév kötelező tárgyai összesen 22 kreditet érnek, vagyis a fennmaradó 12 kreditet túllépem még 10-zel. De azért meg már fizetni kell, kreditenként 2000 ft-ot. Mert állambácsi csak 180+10%-nyit finanszíroz. Azannyaköcsögit.

Szóval ha többet akarsz tanulni, mint amennyit mindenképp szükséges, akkor má fizessé, lúzer stréber.

Én meg már aszittem, előrelátó vagyok, hogy ennyi cuccot fölveszegetek, legalább a végén majd nem kell agyonpakolnom magam tárgyakkal, hogy meglegyen a kreditszám a diplomához.

Lómásikoldala tipikus esete.

De hogy én újra meg újra megszopom az ilyen túlbuzgásaimmal... ^^

;)

5 megjegyzés:

dusmi írta...

A nyelvi kreditek nem számítanak bele a 180+18-ba, csak az ösztöndíjnál játszanak. Nyugi.

marica írta...

Ez biztos?... Hiába szidtam volna a rendszert? :)
Reményelem akkor a legjobbakat- legyen igazad, és akkor nyilvánosan megkövetelem almamátert ezen blog hasábjain;)

marica írta...

Megkövetem, nem megkövetelem. Elírtam.
(így meg mekkora fless: "megkövetem megkövetelem megszelidítem megbánom"- lehet h ezért írtam el?:))

dusmi írta...

nem ezért. jóóó?
:)

marica írta...

nem hát^^