október 19, 2008

Budapest, Opera

Ááááh, Wagner egy állat volt.
Már akkor biztos voltam benne, mikor Bayreuthban megnéztük a szülőházát és a sírját- a sajátján se kereszt, se név, a kutyájáén viszont mindkettő. Ő akarta így.
Képzeljétek, mikor Keresztelő Szent János állt a Jordánban, egy nő Nürnbergből odavitte a kisfiát (!!!!!) keresztelőre. A gyerek szintén a János (Johannes) nevet kapta, csak mire az anyja visszaért vele Nürnbergbe, nem emlékezett teljesen és így lett Hans. Ami a János beceneve arrafele. Baszki.
Ma délután 5 és féltizenegy között megnéztem A nürnbergi mesterdalnokokat. Egyrészt nem tudtam, hogy vígopera. De rájöttem. Richard barátunknak olyan brutálisan aberrált humora van, hogy az valami egészen felfoghatatlan. Ja, mert nemcsak a zenéjét írta, hanem a szövegét is. Néha Csehovba hajló semmi kis értekezések, amelyek aztán hirtelen mélyebb értelmet nyernek.
Csak az volt a szomorú, hogy amíg Vikivel ott szakadtunk meg az ilyen kis bújtatott hülyeségeken, rajtunk kívül senkinek sem tűnt fel, hogy ez ám nem akármilyen rafinált szellemesség volt.
És a zenéje sem rossz. pedig úgy álltam hozzá, hogy fontoskodó nyomasztó kürtzene, fúj. Nem is. Itt legalábbis.
Lisztferenc veje újabb két tisztelőt szerzett magának így posztumusz.

Nincsenek megjegyzések: